Guitar guide
Guitar guide     



  
 
Development of the Solo Art
 

Development of the Solo Art

As an outgrowth of early flamenco, in which the guitar was confined strictly to an accompaniment role, a solo guitar art developed, pioneered by the legendary Ramón Montoya. In accompanying the songs, the guitarist usually plays plain chords during the verses. However, at the end of the verse, giving the singer time to draw breath, the guitarist plays a variation which shows his skill and adds to the mood. These interludes were known as falsetas, and the solo repertoire grew from the piecing together of a number of falsetas with lengthier and more fanciful elaborations.

In this century, flamenco has grown and flourished with innovations of style and harmony and guitarists of phenomenal technique. The wizardry of Paco de Lucia, Habichuela, and Tomatito has to be heard to be believed. Paco Peña has, in addition to his own innovations, reproduced the classic performances of Niño Ricardo and Ramón Montoya.


<< The Flamenco Forms Technique >>
© 2007-2024 guitar-guide.biz
УСКОРИТЕЛИ заряженных частиц , установки для получения заряженных частиц (электронов, протонов, атомных ядер, ионов) больших энергий с помощью электрического поля. Частицы движутся в вакуумной камере; управление их движением (формой траектории) производится магнитным (реже - электрическим) полем. По характеру траекторий частиц различают циклические и линейные ускорители, а по характеру ускоряющего электрического поля - резонансные и нерезонансные ускорители (последние - индукционные и высоковольтные). К циклическим ускорителям относятся:..1) Ускоритель электронов: бетатрон, микротрон, синхротрон;..2) Ускоритель тяжелых частиц (протонов и др.): циклотрон, фазотрон, синхрофазотрон. Все цикличе